OnPage SEO

Crawl-effektivitet

Google belønner effektive websteder med bedre placeringer. SEO klinikken’s første trin i enhver SEO-kampagne er at foretage en side analyser og udfører SEO optimering på siden.

Hvad er SEO? – Søgemaskineoptimering repræsenterer processen med at implementere specifik praksis på dit websted, både internt og eksternt, der øger den organiske søgemaskintrafik til dine sider.

Hvad er On-page SEO? – På side SEO repræsenterer processen med at perfektere metadatainformation, medier, websteds kode og brugervenligt indhold til søgemaskiner.

Hvorfor er det så vigtigt? – Du kan have det bedste indhold på Internettet til dine målnøgleord, men hvis din on-side SEO ikke er optimeret til disse søgeord, rangerer du aldrig på søgemaskiner.

Hvor lang tid tager det at se resultater? – Dette svar er meget afhængig af de nøgleord, du vil målrette mod, og dit aktuelle sideindhold. Hvis du har nøgleord med lav konkurrence og indhold af høj kvalitet, kan sideoptimering generere hurtige resultater. Hvis dine søgeord er i høj konkurrence og du har indhold af lav kvalitet? Processen kan tage et år eller længere.

Vi fokusere på de grundlæggende
SEO-elementer

Mens de fleste forstår vigtigheden af SEO, er det faktum at over 200 dynamiske faktorer, der bestemmer hvor hvert websted rangerer, er det let at forstå hvorfor der er så meget forvirring over processen.I årenes løb har der været store opdateringer til de berygtede “algoritmer.” Nogle rangeringsfaktorer bliver forældede, mens andre nye tilføjes. Det kan være let at miste oversigt over, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør.

Den gode nyhed er at der er visse ting forbliver de samme over tid mod en høj sideregnering er at opbygge et solidt websted. Hvis on-page optimering ikke udføres korrekt, bliver alt off-page SEO og linkbygning indsatsen forkrøblet. Hos SEO klinikken er On-page SEO grundlæggende og integreret del af SEO-processen.

On-page SEO Overblik

Korret Brug af Nøgleord

udføring af søgeordsundersøgelse og korrekt brug af nøgleordstæthed er ikke nok når det kommer til On-page SEO optimering. Korrekt brug af nøgleordet i hele indlægget betyder også noget. Dette handler om struktur og brugen af hovednøgleordet på strategiske punkter. Der er et par steder, hvor hovednøgleordet altid skal vises:

  • I titlen
  • I URL-adressen (dette skal automatisk finde sted, hvis din URL-struktur er optimeret med dine titler)
  • I første afsnit (tidligere er bedre, men ikke en absolut nødvendighed)
  • Indlæggets sidste sætning

Hvis man antager at indlægget er en anstændig længde, skal hovednøgleordet ideelt set også vises i en af underoverskrifterne og et par gange i hele indlægget, som det synes naturligt. Bare sørg for i slutningen, at alle disse søgeord er på eller under 2% søgeordstæthed for hvert indlæg.

Nøgleordstæthed

OnPage SEO er processen med at perfektere websteds kode, medier og indhold til søgemaskiner.

Inden for SEO på siden er specifikke teknikker, der fungerer direkte på dine esider. Søgeresultatsideringssider har “crawlere”, der gennemsøger gennem websteder, der søger efter bestemte “rangeringsværdige” attributter som korrekt brug af nøgleord, indhold af høj kvalitet, bruger sociale signalkanaler og korrekt linking, både interne links og udgående links. Disse og andre fremgangsmåder udgør hvad vores on-page SEO services.

Sidelayouts

Layout af et indlæg betyder meget når det kommer til webstedets SEO, og et par mindre ændringer kan ofte føre til store optimeringsfordele. Én ting man altid børe huske er brugeroplevelse. Ingen kan lide gigantiske vægge af tekst, og du vil have, at hvert indlæg skal være så engagerende og iøjnefaldende som muligt. Glem ikke, at gennemsnitlig tid på webstedet for hver besøgende er en vigtig SEO-faktor, som Google og andre søgemaskiner også ser på. Så det at have let letlæseligt/skimtbart indhold med god multimedieplacering kan gøre en enorm forskel i at øge den gennemsnitlige tid og samtidig øge rankingen som et resultat.

Hvert indlæg skal have gode klare billeder (ingen pixelering), optimeret billedtekster samt formateret med tekstomslag. Underoverskrifter, korte afsnit og kuglepunkter er altid en god idé, samt lejlighedsvis fed skrift, fremhævede eller understregede ord for at adskille teksten (når relevant). alle disse indlæg skal være så interessante som muligt, godt formateret og lette at læse. Fantastisk formatering sørger også for, at du er i stand til at passere alle visuelle inspektioner.

Tags

Mærker findes i tre hovedformer til dit indhold, og du vil sikre dig, at du har den bedste praksis, der gælder for dem alle. Den første er titelmærker. Hvis du bruger WordPress, behøver du ikke bekymre dig om posttittlen. Men når du bruger undertitler i hele dit indhold, vil du sikre dig, at de ikke bare er fed – du vil have faktiske header tags omkring dem for at få en yderligere SEO boost. Dette hjælper med at fortælle søgemaskinspiders, at disse ord er især vigtige med hensyn til stillingen.

Metakoder var tidligere en vigtig del af på side SEO, men det er virkelig ikke tilfældet mere. Der er ingen fordel ved at spam dem med nøgleord, men et websted kan straffes for at have ingen metakoder eller duplikatindhold til metakoder. Du vil naturligvis gerne undgå disse straffe.
Endelig skal hvert fotografi have alt tags for at indikere, hvad billedet handler om. Disse bør ikke være søgeords spam eller lister med nøgleord, men en kort kort beskrivelse af, hvad billedet viser. Et grundlæggende nøgleord er okay, hvis det direkte relaterer til hvad der er på billedet.
Optimering af disse tags på hver side er noget, som alle de store søgemaskiner kan lide.

Indhold af Høj Kvalitet

Google har i årevis sagt, at den vigtigste enkeltfaktor for dem er indhold af høj kvalitet. Nu mere end nogensinde har de evnen til at støtte denne erklæring. Så hvad er “kvalitet?” Selvom dette kan være et noget sprudlende udtryk, er der et par klare egenskaber, som godt indhold (i søgemaskinernes øjne) alle har til fælles.
Sørg for, at alle indlæg:
-Er informativ og bærer autoritet, men alligevel er lette at læse
-Har et godt Flow og er skrevet med en god skrivestil
-Er godt organiseret
-Er 100% original (intet duplikatindhold – hvilket skaber en straf)
-Link til relevante anerkendte ressourcer til understøttelse af information
-Er så lange som muligt uden at ofre kvalitet

Dog er udtrykkene “god” og “høj kvalitet” subjektive. Det grundlæggende anført i dette afsnit, giver alle de nødvendige oplysninger for at være i stand til at forstå hvad det er som Google, og de andre store søgemaskiner, er på udkig efter i rigtig gode blogindlæg eller webstedssider. Ved at starte med dette udgangspunkt og forblive tro mod ideen om at producere den bedst mulige online ressource til læseren, vil du være på det rigtige spor med at skabe den type indhold, som søgemaskiner ønsker at se. Disse On-page SEO services, samt fantastisk indhold, vil sikre at søgemaskinerne vil være villige til at rangere dig højere som et resultat.

Indsættelse af Multimedia

For at fastholde brugerens opmærksomhed bør du bruge multimedie af høj kvalitet til dine blogindlæg. Fotografier i høj opløsning, der har billedtekster og er korrekt mærket, skal være i hvert indlæg. Disse kan gøre vidundere for at forbedre layoutet og gøre det samlede æstetiske udseende af et indlæg så meget pænere. Derudover kan en video eller to forbedre den gennemsnitlige brugertid på webstedet (især hvis du er god til at vælge en stærk video, og bryde op tekstmure).

Når du bruger integreringsfunktionen til videoer, er det en god ide at sikre dig at der er en titel til videoen, en billedtekst eller endda et afsnit der taler om hvad den viser. Selvom Googles teknologi til at læse hvad der er på siden er imponerende, er den stadig afhængig af nøgleord, billedtekst og omgivende tekst for at forstå, hvilke typer billeder eller videoer der er i et indlæg. At hjælpe søgemaskinspiders vil kun forbedre din samlede placering.

Opdatering af Webstedsindhold

Opdatering af indhold viser søgemaskiner, at det er rettidigt, at du fortsætter med at tilføje mere værdi til dit websted, og det skaber både tillid og autoritet hos søgemaskinerne. Begge faktorer er vigtige for fremtidig SEO-optimering og placering. Det er ofte endnu lettere at opdatere gamle indlæg end at skrive nye, da den tunge løft allerede er gjort. Du skal bare tilføje lidt mere indhold, sørge for, at det er formateret korrekt, tilføje nogle tip til sideoptimeringstjenester, og derefter høste fordelene.

Hvis du har gamle indlæg, hvor det gamle indhold stadig er godt, men du nemt kan tilføje “Opdateret aktuelt år” og smide et par hundrede (eller et par tusind) flere ord ind, skal det absolut sættes højt på SEO-listen over ting at gøre.

 

Interne Links

Intern linking er et vigtigt element når der udføres korrekt optimering. Interne links på dit websted giver værdi og styrker dit websted (og de specifikke indlæg) placering i søgemaskinens øjne. Interne links er en af de type linking, hvor nøjagtig nøgleord for ankerstekst skal bruges. Interne links hjælper søgemaskine spiders med at finde ud af hvad hver side skal rangere for.

Så selvom mange backlinks fra andre websteder vil være dit websteds navn, dit URL eller noget grundlæggende som “Klik her for at lære mere”, skal alle dine interne links være PRÆSISE SØGEORD A, PRÆSISE NØGLEORD B, osv. Intern linking hjælper også med at reducere afvisningsfrekvens på dit websted ved at tilskynde læserne til at besøge mere end en side ad gangen, hvilket gør din side mere brugervenlig.

 

Udgående Links

Mens mange webstedsejere fokuserer på at få inbound links gennem deres off-side SEO-arbejde, overser folk alt for ofte outbound linking fra deres eget websted. En del af dette kan stamme tilbage fra mange år siden da Page Rank var en væsentlig del af Googles SEO-formel, og linking af alt for meget udgående links ville reducere værdien af websiden, hvilket gjorde det svært for et websted at at øge deres egne placeringer. Idag skal udgående links ses med holistiske øjne og som et naturligt værktøj til at forbedre brugeroplevelsen. Måske er links til nogle af dine kunder, en mentor eller en videnskabelig undersøgelse en god ide. Brug autoritative, relevante links for en bedre brugeroplevelse.

Social Media

Sociale medier betyder mere end nogensinde, og derfor er det er vigtigt at gøre det let at dele dit indhold. Dette hjælper ikke kun med at opbygge tillid og autoritet hos søgemaskinerne, ved at øge dit sociale medias fodaftryk, men det forventes af rygerne at websteder har aktive sociale mediekonti. At have blik fangende knapper for at gøre social deling så simpelt giver mening i vores socialt forbundne verden.

Om os

SEO Klinikken gør brug af et væld af performance data og markedsundersøgelser til at lave empiriske data-drevet SEO strategier. Vi er drevet af vores passion for at levere top kvalitet og øge vores klienters organiske online trafik.

SOCIAL

Tilmeld nyhedsbrev