SEO Revision

SEO-revisioner forklaret

En komplet SEO-revision af websteder er en fokuseret praksis, der inkluderer brugen af forskellige SEO-revisionsværktøjer, tjeklister og standarder til at undersøge et websted og dets optimeringskampagne. En SEO-revision kan også bruges til at oprette lister over svage punkter og handlinger, der kan hjælpe med at udbedre de observerede svagheder på webstedet. Derudover bruges en On-Page revision ofte til at indsamle specifik information og detaljer, der er nødvendige for et firma til at foretage justeringer af deres SEO-kampagne og få bedre resultater.

Hvad Dækker en SEO-Revision?

En standard SEO-revision kontrollerer domæne- og sideautoritet, tags, XML-maps, meta & alt-tags, organisk trafik, tegn på straffe (af Google) og andre vigtige men grundlæggende overvejelser i henhold til optimering. Hos SEO klinikken inkluderer vores søgemaskine revisions service alt hvad du vil få fra en standard revision, men den dykker også meget dybere ved hjælp af mere grundige værktøjer.  Vores søgningsrevision giver dig en dyb analyse der består af omkring 85 forskellige punkter, afhængigt af den konkrete case.

Hver af disse sektioner påvirker dit websteds placering i søgemaskinerne på en bestemt (positiv eller negativ) måde. Hvis de ikke bliver markeret eller overset, risikerer du at miste din placering på grund af en dårligt udført SEO-revision.

Punkterne inkludere bl.a. følgende sektioner:

  • Søgeordanalyse
  • Konkurrenceanalyse
  • Teknisk Analyse
  • Sideanalyse
  • Indholdskvalitetsanalyse
  • Brugeroplevelsesanalyse
  • Linkprofil (backlinktype, antal, nøgleordsankre, osv.)

SEO Revision Overblik

Søgeordsanalyse

Det er her værktøjer som Googles webmasterværktøjer og Pro Rank Tracker er nyttige. Når du kigger på nøgleordene er det er par hovedsteder du bør fokusere på:

Hvilke nøgleord genererer mest af din trafik?
Hvilke søgeord målretter efter du dig efter, men formår ikke at opnå en høj rangering, og kan du realistisk rangere på disse søgeord?  , Hvilke søgeord kan du finde, der kunne være let at rangere for og opnå forøget trafik med det samme? Her er de lavthængende frugter, der kan bringe trafik til din side med en minimal ekstra indstats.

De fleste søgeord kan opdeles i en af disse kategorier. Ofte når du finder de søgeord der genererer størstedelen af din trafik, ser du ikke kun de søgeord som du målrettet mod, men også andre som måske var helt uventede eller bringer trafik ind på grund af et enkelt blogindlæg, som ikke engang var stærkt markedsført. Disse søgeord bør du gå efter for at få mere trafik.

Ud over dette skal du kigge efter de longtail-søgeord, der måske har meget mindre trafik, men også meget mindre konkurrence. 50 mennesker ser måske ikke ud som meget trafik, men hvis du rangerer efter 50 lette nøgleord, som hver bringer det ind, har du 2500 flere besøgende på webstedet om måneden.

Hvis du målrettede efter nøgleord, som du bare ikke gør fremskridt med, er det tid til at tage et realistisk kig på om du kan rangere efter dem eller ej og om de er værd at gøre eller om du burde fokusere dine ressource andre søgeord.

Konkurrenceanalyse

Gennem Semrush og Ahrefs værktøjer kan du se, hvilke søgeord din konkurrence rangerer på og hvem de får links fra. Det er simpelthen afgørende at analysere dine konkurrenter. Dette kan hjælpe dig med at se hvilke søgeord der realistisk set er uden for rækkevidde, og hvilke søgeord dine konkurrenter rangere på (disse søgeord kunne være opnåelige for dig). Du kan også se hvilke kilder du potentielt kan få links fra, så rangere højere end dine konkurrenter på de søgeord du har målrettet efter.

konkurrenceanalysen danner grundlager for hvordan din SEO kampagne udføres, og denne information er uundværlig.

Teknisk Analyse

Den teknisk analyse er ekstremt vigtig, fordi brugeroplevelsen på et websted gør en stor forskel når det kommer til SEO. Er dit websted mobilvenligt? Er SSL korrekt installeret? Mangler der sider eller er der omdirigeringsfejl (301)? Disse spørgsmål er kun toppen af isbjerget når de kommet til teknisk SEO.

Test dit websteds indlæsningshastighed (det skal gerne være under 2 sekunder), kontroller om Google modtager dit websteds XML-sitemap, og pas på duplikatindhold (dette inkluderer metatags) .Tekniske problemer kan synes små i sammenligning med On-page og Off-page SEO men det er en uundværlig del af programmet som bare skal være i orden.

Sideanalyse

Denne analyse handler om at sikre at alt er korrekt optimeret. Indhold er vigtigt, men det skal optimeres på den rigtige måde for at være effektivt til SEO. Dette betyder at nøgleordet er i titlen, i metabeskrivelsen, i de første sætninger og i den sidste sætning.

Derudover skal URL-adressen være ren og optimeret og fotos skal have alt-tags. Til sidst skal du bruge intern linking, men sørg for at det udføres korrekt (se linkingsafsnittet for mere om dette).

Brugeroplevelsesanalyse

Først er det vigtigt at få styr på det grundlæggende: Dit indhold skal være originalt, nyttigt og informativt. Det kan være vanskeligt at finde ud af hvad der skaber indholdskvalitet. Du kan skrive dine egne indlæg men kan være vanskeligt, og det kan derfor være nemmere at få en af vores SEO konsulenter til at skrive indlægget. Dette kan måske virke som en ekstra udgift, men det er det en god måde at sikre sig at nogle profesionelle og friske øjne tjekker indholdet, og sammenligner det med konkurrenceens.
Vores SEO konsulterer kan også oplyse dig om indholdskvaliteten på din hjemmeside er høj nok eller hvis den skal forbedres.
Iøvrigt skal indlæggene være lette at læse, have en underholde stil og jo længere de er desto bedre. Disse overvejelser skal alle være en del af din indholdsanalyse.

 

Linkprofilsanalyse

Der er ingen tvivl om at links er en af de vigtigste faktorer når det kommer til søgemaskineoptimering. De analyseværktøjer du bruger skal se på backlink-typen, antallet af links, deres relevans for dit websteds niche, anvendte nøgleordsankre med mere. Backlinks har forskellig værdi, og dette kom an på hvilket websted backlinket kommer fra. Backlinks er desuden en essentiel ranking faktorer.

Her er nogle punkter du bør være opmærksom på med hensyn til dine backlinks:

Hvor mange backlinks kommer fra relevante websteder i lignende nicher?
Hvor mange autoritetswebsteder linker til dit websted?
Kommer dine backlinks fra troværdige kilder?
Hvad er % opdelingen af søgeordsankre? (Du vil normalt have 80% URL eller brand / website navn, 10% søgeord og 10% andet)
Diversitet af linktyper

Note til interne links: Her er det ekstremt vigtig at dine interne links bruger direkte ankernøgleord. Hvis du linker internt til et indlæg om nøgleord A, skal et internt link fra et andet indlæg være mærket Nøgleord A.

 

Om os

SEO Klinikken gør brug af et væld af performance data og markedsundersøgelser til at lave empiriske data-drevet SEO strategier. Vi er drevet af vores passion for at levere top kvalitet og øge vores klienters organiske online trafik.

SOCIAL

Tilmeld nyhedsbrev