Søgeordsanalyse

Tematiske Søgeordsklynger

SEO klinikkens tilgang til SEO inkludere vores tematiske tilgang til valg af søgeord. Vi vælger ikke enkelte søgeord men søgeordstemaer ligesom Googles’s søgerobotter.

købsintentionssøgninger  – De søgeord vi identificere i hver tematiske søgeordsgruppe er valg baseret på købshensigter. Vi vælger ikke søgeord bare fordi at de findes i tematiske søgeordsgrupper – de skal også drive kvalificeret organisk trafik ind på websiden.

Mest værdifulde søgeord – Når vi i SEO klinikken udvælger bestemte søgeord i en tematisk gruppe, udvælger vi dem som vil skabe mest kvalificeret organisk trafik. Dette involvere en kombination af søgevolumen og konkurrencen på søgeordet.

Vækst i Organisk Trafik

Forøgelse af trafik til hjemmesiden er en svær nød at knække. At decificere hvordan man tiltrækker brugere til dit websted kan være vanskeligt at bestemme men det er nødvendigt når det der driver trafik på internettet er Google søgninger. Et websted skal søgemaskinsoptimeres imens det levere brugtbart og informativt indhold som din virksomheds ideelle demografi vil finde nyttige.

SEO optimering af dit websted gennem grundig søgeordsanalyse, on-page, samt off-page tiltag hjælper med at forøge den organiske trafik til dit websted. Vi implementere specifikke egenskaber på dit websted, som søgemaskinscrawlere vil betragte som værende autoritetsværdige, hvilket vil fører dig til en højere placering i Google søgemaskine.

Jo mere Google robotter gennemsøger dit websted og finder nyttigt indhold, korrekt backlinking, korrekt brug af søgeord og lignende, jo bedere rangerer et websted på søgemaskiner, hvilket fører til mere trafik mod dit websted.

Integrering af SEO strategier for vækst i organisk trafik giver bedere langsigtede resultater end Pay-Per-Click-annoncering, imens det også er mere m omkostningseffektivt og mere værdifuldt for dit websteds placering og vækst.

Søgeordsanalyse Overblik

Hvad er en søgeordsanalyse?

En søgeordsanalyse er en af de vigtigeste komponenter i en vellykket SEO-kampagne. Søgeord refererer til de ord som Google brugere indtaster i søgefeltet. Søgeordnerne indtastet i Google søgekonsol afslører visse detaljer om kunderne og hvordan de søger efter ting.

En søgeordsanalyse er processen hvor de søgeord søgemaskinebrugerne skriver i søgefeltet for at finde bestemte services, produkter eller information bliver undersøgt og evalueret. For at finde de bedste søgeord at målrette den side efter bør man tænke ligesom kunden og udforske søgeordene som brugeren rent faktisk bruger til at finde deres ønskede resultat. På en måde er søgeordsanalysen processen der ved strategisk at identificere søgeord hjælper brugerne med at finde hvad de leder efter.
Søgeordsanalyse handler i sidste ende om at bringe de rigtige besøgende til dit websted.

Et andet aspekt bag teorien om søgeordsanalyse er målrettelse imod langhalede søgeord (longtail keywords). Langhalede søgeord refererer til de søgetermer der består af flere ord og meget specifikke for hvad du sælger. Hver gang en kunde bruger en meget specifik søgeudtryk, har de en tendens til at være på udkig efter nøjagtigt, hvad de rent faktisk vil købe. Imens langhalede søgeord søges mindre end generelle søgeord, er størstedelen af daglige søgninger langhalede. Faktisk udgør langhalede søgeord 70% af alle søgninger brugt i søgeforsørgelser og derfor er langhalede søgeord utroligt effektive måde at generer kvalificeret trafik til din hjemmeside på, hvis de bliver brugt korrekt.

Langhalede søgeord er relateret til flere generelle søgeord men er mere specifikke end generelle søgeord. For eksempel vil søgning efter “biler” på Google give en enorm mængde resultater, der sandsynligvis er for generelle til at en bruger faktisk kan finde den bil de leder efter. I stedet vil langhalede søgeord relateret til “biler” som “Mercedes-Benz 230” være meget mere effektiv måde at rangere efter søgetermer, som en bruger med købsintention faktisk søger efter.

Hvorfor er søgeanalyser nødvendige?

Udføring af søgeordsanalyser og korrekt brug af nøgleordstæthed er ikke nok når det kommer til On-page SEO optimering. Korrekt brug af nøgleordet i hele indlægget betyder også noget. Dette handler om struktur og brugen af hovednøgleordet på strategiske punkter. Der er et par steder, hvor hoved-søgeordet altid skal vises:

  • I titlen
  • I URL-adressen (dette skal automatisk finde sted, hvis din URL-struktur er optimeret med dine titler)
  • I første afsnit (tidligere er bedre, men ikke en absolut nødvendighed)
  • Indlæggets sidste sætning

Hvis man antager at indlægget er en anstændig længde, skal hoved-søgeordet ideelt set også vises i en af underoverskrifterne og et par gange i hele indlægget, som det synes naturligt. Bare sørg for i slutningen, at alle disse søgeord er på eller under 2% søgeordstæthed for hvert indlæg.

Hvordan påvirker søgeordsanalyser SEO?

Søgeordsanalysen er et vitalt element af en SEO kampagne af forskellige grunde.

Analysen af søgeord er en drivinde kraft bag enhver SEO kampagne. Flere forskellige aspekter af en SEO kampagne – fra intern linking til SEO — syndikeret indhold, til indholdoprettelse med mere — er centreret omkring kampagnes søgeord. Det er derfor SEO klinikken tilbyder tematisk søgeordsanalyser.

Tematisk Søgeordsanalyser hjælper sider med at rangere mere effektivt for søgeord der er relateret til langhalede søgeord. Når sider målrettes imod bestemte søgeord, ved at skabe relevant og relateret indhold, så bliver temaerne i indholdet indekseret i søgemaskines-spiders, som derefter bliver mere synlige for Google som relevante og autoritative med hensyn til pågældende tema. Jo mere relevans og autoritet Google ser at et websted har, jo bedere rangere det på søgeresultatsider (SERPs). Implementering af målrettede søgeord i sideoptimering og off-page optimeringstiltag kan markant øge placeringerne på SERP’er og skabe mere trafik og konverteringer.

SEO klinikkens tilgang

Vores tilgang til søgeordsanalyser begynder med kortlægning af temaer baseret på specifikke webadresser, som bedre ville kunne generere generer trafik og convertere besøgende brugere. Fra disse temaer og webadresser, begynder vi at målrette mod relevante langhalede søgeord, der har en bestemt søgevolumen og søgeordskonkurrence og parrer disse søgeord med webadresser. Dette øger webstedets rangering og skaber trafik til webstedet, men det er også måden hvorpå vi påbegynder kortlæggelse af søgeord og sætninger som din SEO kampagne målrettes imod.

Ved at udfører søgeordsanalyse på denne måde sætter vi din SEO kampagne op til succes og sikre at alt nøgleordskannibalisme muligheder bliver undgået, samt at sider rangere på søgeordeller meningsfulde. 

Om os

SEO Klinikken gør brug af et væld af performance data og markedsundersøgelser til at lave empiriske data-drevet SEO strategier. Vi er drevet af vores passion for at levere top kvalitet og øge vores klienters organiske online trafik.

SOCIAL

Tilmeld nyhedsbrev